İBLİSİN ÇOCUKLARI... (8. Bölüm)

 

Yer: Bir binanın 14. katı... (8. Bölüm)

 

Yaklaşan genel seçimler için Amerika ve Avrupa’dan beklenen yardımların geldiğini söyleyerek, ekibinin moralini yüksek tutan iblis, ayrıca parmağıyla gazeteci Falih Atalaylı’yı işaret ederek, O’nun da aralarına katıldığı müjdesini verir.

Kimselere görünmek istemeyen Falih Atalaylı ise, arka sıralarda oturduğu yerden bir gözlemci edasıyla salondakilere sırıtarak bakınır…

Gazeteci İsmail Satar heyecanla: -Efendim…

İblis hemen müdahale eder: -Yeter, uzatma! Nerede kalmıştım? Ha evet, açılışı yapılacak her ne olursa olsun, yapmanız gereken şey; onu değersizleştirmek, itibarsızlaştırmak! Tabi bir taraftan da, yapılan hizmetlerin ve yatırımların tamamının büyük bir gösterişten ibaret olduğuna kitleleri inandırmak… Bunu, nasıl yaparsanız yapın! Söyleyeceğiniz, yazacağınız, paylaşacağınız yalan ve iftiraların dava konusu yapılması halinde, korkusundan veya utancından geri adım atan olursa, acımam silerim!

Bir taraftan da deprem bölgesindeki elemanlarınıza, yaşanan aksaklıklar ile depremzedelerin beklentilerinin karşılanmadığına yönelik röportajları hazırda tutmalarını söyleyin! Deprem ve sel bölgeleri, sizin hala en büyük kaynağınızdır, unutmayın! Bölgede röportaj yapılacak birilerini ayarlamak zor değil! Çok sıkışırsanız birbirinizi kullanın; kameranın karşısına teknik elemanınızı alın ve onu konuşturun! Kim tanıyacak onu? Saysanız, en fazla yüz, bilemedin iki yüz kişi… Bakmayın bana öyle! Zaten, hep yaptığınız şey değil mi bu?

Sessizlik…

İblis: -Yerli ve Milli İttifakın aldığı bu propaganda kararı bizi çok zor durumda bıraktı, çok! Seçim mitinglerinde müzik olmayacakmış düşünsenize! Yerli ittifakın aldığı bu karar üzerine, şimdi biz ne yapabiliriz diye hala düşünüyorum ama işin içinden çıkamadım! Hemen hareketlenmeyin, sizden düşüncelerinizi sormayacağım! Akıl vermek bana; emir ve talimatlarımı harfiyen uygulamak size düşer! Her şeye rağmen, sizin de bilmediğiniz çok şey var, bu nedenle beni sorgulamayın! Bana güvenin yeter…

Bunların hepsi bir yana da, benim en büyük korkum; ….

 

Yarın diyalogumuzun devamında görüşmek üzere…

 

                                 

Görüş ve önerilerinizi sayfamızın altındaki ‘yorum girin’ bölümüne veya efraimasafdogan@gmail.com adresine lütfen yazınız

Yorumlar

  1. Merhaba ! Okuduğum bu 8 bölümle ilgil daha açıklayıcı olurumsunuz ? Konuya vakıf değilim.

    YanıtlaSil
  2. "Okuduğum" dediğinize göre, ilk 8 bölümü okuduğunuzu kabul ederek diyorum ki; iblis ve ekibini birer metafor olarak kabul edelim ve toplumsal hayatımızda kimlere karşılık geldiğine biz kendimiz karar verilim...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder