OLSUN, ADAM HAKLI! (2. Diyalog)


Yer: Bakırköy 

            Bakırköy Sahil Yolu'ndaki Geziyolu Otobüs Durağı'nda bekleyen iki kişi hararetle konuşurlar. 

 

Koray (40-45 yaşlarında): -Yok abi! Anlatamadım ben, yani demem o ki…

Aziz (45-50 yaşlarında): -Anladım kardeşim anladım; “kar maskeli kişiler nasıl olur da parti genel merkezine, üstelik hiçbir güvenlik taramasına takılmadan rahatlıkla girer ve parti genel başkanıyla maskeli bir halde görüşebilirler? Yetmedi, oturup birlikte nasıl video izleyebilirler?” diye soruyorsun. Doğru mu?

Koray: -Evet, aynen öyle ama…

Aziz: -Aması maması yok kardeşim, anlamışım işte!

Koray: -Abi bununla sınırlı değil ki. Yani, demek istediğim…

Aziz: -Tamam, peki, sen sor soracağını.

Koray: -Abi şimdi bak; adamlar kar maskeli ve kim oldukları da bilinmiyor ama koca parti genel merkezine sorunsuzca girebiliyorlar. Kim oldukları sorulmuyor. Maskeli kişilerin parti genel merkezine giriş kayıtları yok! Randevu yok! Görüşme talep kayıtları da yok! Bizim parti genel merkezimiz dingonun ahırı mı abi ya? Kimdi bu kar maskeli kişiler? Bildiğim kadarıyla habercilik adına yapılan bir araştırma olmadığı gibi hukuki bir soruşturma veya kovuşturma da yok bu maskeli kişiler hakkında! Var mı? Sen duydun mu veya gördün mü?

Aziz: -Yok, duymadım ve görmedim.

Koray: -Bak, gördün mü!

Aziz: -E görmedim dedim ya!

Koray: -Ben de onu diyorum işte. Peki, sence genel başkanın bu konuda yaptığı açıklama inandırıcı mı?

Aziz: -Nasıl yani? Koca parti genel başkanının beyanı bu. Yalan mı yani? Böyle deme, çok ayıp! Bak, beyan esastır unutma!

Koray: -Bilmiyorum abi, ne deyim bilmem ki… İstersen takalım birer maske ve herhangi bir partinin genel merkezine girmeyi deneyelim bakalım. Hım, ne dersin?


Gülüşürler…


Bu arada durağa sızar gibi yaklaşan İblis: -Arkadaşlar, bu mesele çok konuşuldu, çok tartışıldı. Bayatladı bile. Hükumetten hiçbir yetkili bu konuda somut bir şey ortaya koyabildi mi? Koskoca devletin emniyeti yok mu? Jandarması yok mu? MİT’i yok mu? Bakılır, edilir, bulunur, sorulur ve varsa bir hukuksuzluk, yetkili mahkemeler girer devreye. Bu meseleyi CHP Genel Merkezi’ne yüklemenin anlamı yok!


İkilinin kolayca ikna olduklarını sezen iblis başka bir soruya muhatap olmamak için hızla uzaklaşıp giderken, Aziz ve Koray ikna olmanın huzuru içinde, durakta bekleyen diğer kişilerin duyamayacakları şekilde aralarında fısıldaşarak konuşurlar.


Aziz: -Adam haklı…

Koray: -Evet, bence de… Kimdi bu?

Aziz: -Bilmiyorum, senin arkadaşın sandım ben.

Koray: -Yok, tanımıyorum. Bana da senin bir tanıdığın gibi gelmişti. Ne bileyim ben, aramızdaki konuşmaya çekinmeden girdi ya o yüzden şettim yani.

Aziz: -Olsun, adam haklı.

Koray: -Evet, evet haklı…  

 

Yarın 3. Diyalogumuzda görüşmek üzere

  

NOT: Toplumsal diyaloglarımız, 2023 Genel Seçim süreci boyunca her gün kesintisiz olarak devam edecektir inşallah! Dilerseniz, ileride oluşturacağımız diyalogların konusunu belirlemek üzere, sayfamızın sonundaki ‘yorum girin’ kısmına sizler de görüş ve önerileriniz yazabilirsiniz.

Yorumlar