İNANÇLARIMIZ İLE SİYASİ EĞİLİMLERİMİZ UYUMLU MU? (1. Diyalog Sarılar 5. Bölüm)

 

Sarı, yeşil, kırmızı ve mavi renk metaforu üzerine kurguladığımız ve birbirinin devamı niteliğindeki diyaloglarımızın ‘Sarılar’ bölümündeyiz.

---

1. DİYALOG    (Sarılar 5. Bölüm)

 

KONU: İnançlarımız Ve Siyasi Eğilimlerimiz Uyumlu mu?

YER: İstanbul Bakırköy Özgürlük Meydanı

 

Konuşmacılardan bazıları kendi aralarında fısıldaşır;

-Adam haklı çıktı ya hu; harbiden ukalaymış bu!

-Birine erdemli dedi, diğerine haysiyetsiz!

-Ben anlamadım, o yüzden sustum arkadaş! Yani aslında kime ne dediğini tam anlamadım…

-Bu arada bazılarına da gönderme yaptı fark ettiniz mi?

-Ben fark ettim; aklınca genel başkanımıza göndermede bulunuyor.

-Sadece genel başkana değil; bir taşla üç kuş bununki üç!

-Üç mü?

-Evet, bence de üç.

-Birinci kuşu anladım da, ikinci kuş?

-Evet, ikinci kuş kim?

-E açık kapı politikası… Hatırlasanıza!

-Ha, anladım. Olsun ikinci kuş ilgilendirmiyor beni.

-Senin kuşun kim?

-Anlamadım?

-Kuş mu? Ne kuşu ya?

-Genel başkanımıza kuş mu diyorsun sen?

-Yok, estağfurullah, olur mu öyle şey!

-Yok, yok biz ne dediğimizin farkındayız.

-Neyse, bizim kuş ilgilendiriyor beni, diğerleri umurumda değil.

-Şşşş, genel başkana kuş deme lan!

-Söz gelişi bu, teşbihte hata olmaz yani.

-Arkadaşlar ilk ikisini anladık da, üçüncü kuş kim?

-O kuş da, İYİ Parti’den olduğu anlaşılan o adam olmasın?

-Hım, anladım valla. Durun, sabırlı olun biraz, ağzının yapını alır şimdi, merak etmeyin. 

Liseli Berkan (17-18 yaşlarında) Belediye Meclis Üyesi Süha’ya (50-55 yaşlarında) cevaben devam eder: Emin değilim, çünkü aklıma ilik gelen sebep; mesela seçilme hakkının 18 yaşa indirilmesi.

Belediye Meclis Üyesi Süha: -E fena mı işte? Sakın ha! Bunu bir mesele olarak görme! Yani, bunu konuşabiliriz ve ben seni ikna ederim.

Belediye Meclis Üyesi Süha (konuşmacılara dönerek): -Bakın gençler! Hepinize sesleniyorum; seçilme yaşının 18’e çekilmesini büyük bir fırsat olarak görmelisiniz hepiniz. Bazıları gibi bunu bir sorun olarak görmeyin sakın!

Liseli Berkan: -Bunu bir sorun olarak gördüğümü nasıl anladınız? Valla helal olsun size! Siyasetçi olmanın temel özelliklerinden biri bu; leb demeden Çorum hikâyesi...

Bakın, seçilme yaşının 18’e indirilmesi fikri ilk ortaya atıldığında, tüm muhalefet parti başkanları veya temsilcilerinden kim varsa bu öneriye şiddetle karşı çıkmışlar.

Belediye Meclis Üyesi Süha: -Sen kaç yaşındasın delikanlı?

Liseli Berkan: -Neden sorduğunuzu anlamadım şimdi ama 17 yaşımdayım.

Belediye Meclis Üyesi Süha: -E bahsettiğin o kanun değişikliği zamanında sen çok küçükmüşsün! Hatırlayamazsın ki… İYİ Parti’nin bu konudaki mücadelesini bilmene de imkân yok. Ama istersen kısaca anlatabilirim. Hem, bu kalabalık dinleyici gurubu da, İYİ Parti’nin mücadelesine birebir tanık olan yetkili bir ağızdan bunları dinleme fırsatı bulur. Hım, ne deresin?

Liseli Berkan bu defa sözünün kesilmesine izin vermez: -Yok, teşekkür ederim. Biz zaten biliyoruz mücadelenizi.

Belediye Meclis Üyesi Süha şaşkınlıkla: -Nereden biliyorsun? Mümkün değil. Şu an 17 yaşında isen o zamanları hatırlaman da, bilmen de mümkün değil…

Liseli Berkan tebessümle: -Seçilme yaşının 18’e çekilmesi teklifinin kamuoyuyla paylaşılmasının 2012 yılı olduğunu; kanunlaşmasının ise 2017 Şubat olduğunu söylersem ikna olur musunuz?

Belediye Meclis Üyesi Süha “ilk teklifi kimin yaptığı” mevzuuna girmek istemez: -Eee, evet evet, sanki ben de öyle hatırlıyorum. Yine de bakmamız lazım tabii ki. Yani tarihler konusunda kesin konuşmak doğru olmaz şimdi.

Liseli Berkan: -Peki, sizin İYİ Parti’nin kuruluş tarihinin Ekim 2017 olduğunu söylersem, bu konudaki mücadelenizi de yakından takip ettiğimi anlatabilmiş olur muyum? 

Üniversiteli Aykut (20-22 yaşlarında) kahkahalarla güler ama konuşmacıların çoğu bunun sebebini anlayamaz. Üniversiteli Aykut’un gülüşünü, O'nun ukalalığına ve edepsizliğine yorarlar.

 

Belediye Meclis Üyesi Süha, Üniversiteli Aykut’un bu müstehzi kahkahası sırasında tüm bakışların kendisine yöneldiğini düşünerek telaşla etrafındakilere bakar. Aykut’tan başkasının gülmediğini, dinleyicilerin kendi aralarında sadece fısıldaştıklarını görünce rahatlar. Bu defa iki elini pantolon ceplerine sokmuş halde arkaya doğru gerilir ve sırıtarak derin bir “oh!” çeker.

 

Yarın diyaloğumuzun 6. Bölümünde görüşmek üzere…

  

NOT: Toplumsal diyaloglarımız, 2023 Genel Seçim süreci boyunca her gün kesintisiz olarak devam edecektir inşallah! Dilerseniz, ileride oluşturacağımız diyalogların konusunu belirlemek üzere, sayfamızın sonundaki ‘yorum girin’ kısmına sizler de görüş ve önerilerde bulunabilirsiniz.

Yorumlar