HELALLEŞME... (8. Bölüm)

 

Yer: Balıkesir Sındırgı  (8. Bölüm)

---

 

Duydukları karşısında sürekli şok (!) olan iblis, bahsedilen toplantıyı ve yapılan konuşmaları teyit edemeyince, hiddetle konuşmaya müdahil olur. 

İblis: -Deli misiniz siz, yoksa şaka mı yapıyorsunuz? Nedir bu anlattıklarınız?

Halil (45-50 yaşlarında): -Ne biçim konuşuyorsun sen? Ne bu üslup? Ses tonuna da dikkat et! Hiç tanımadığın insanlarla böyle mi konuşulur?

İblis: -Kusura bakmayın! Biliyorsunuz, toplum uzun zamandır çok gergin! Aaaah, ah! Bu kutuplaşma var ya bu kutuplaşma; ha bir de bu kutuplaşmadan medet umanlar var ki… Neyse, sizlerden tekrar özür dilerim! Toplumdaki gerginlik bize de yansıyor işte, yapacak bir şey yok…

Halil: -Hımm, olur, olur neyse önemli değil ama gerekçeniz hiç doğru değil! Kendi gerginliğimizi topluma mal etme çabası bu?

Yusuf (40-45 yaşlarında) tebessümle: -Aslında, ‘bazıları’ toplumu germek için ellerinden geleni yapıyorlar! Bizler bunun farkındayız ve gördüğüm kadarıyla, eskiden olduğu gibi oyuna gelinmiyor artık. Buna öfkelenen o ‘bazıları’ da, kendi gerginliklerini topluma mal ederek, anlamsız bir algının peşinden sürüklenip gidiyorlar sadece…

İblis: -Bu çok ayrı bir mevzuu… Neyse, aslında istemeden de olsa konuşmalarınıza kulak misafiri oldum ve anlattıklarınız çok ilginç geldi bana. Anlattığınız o tuhaf toplantıyı da, o konuşmaları da ben hiç duymadım… Rica etsem biraz bilgi verebilir misiniz? Şaka değilse tabi…

Yakup (50-55 yaşlarında) tebessümle arkadaşlarına göz attıktan sonra: -Yok arkadaşım yok, şaka falana değil, Şükrü kardeşimiz görmüş… Dinle bak, Ahmet Hoca aynı toplantıda neler söylemiş. Allah seni inandırsın, ben de ilk defa duyacağım!

Arkadaşlar hep birlikte: -Ha ha ha…

İblis: -İyi de niye gülüyorsunuz?

Halil: -Dinle bak, sen de güleceksin. Anlat bakalım Şükrü, en son Ahmet Davutoğlu’nda kalmıştın, anlat bakalım!

Şakir (45-50 yaşlarında): -… Ahmet Davutoğlu’na tam hatırlamıyorum aslında ama yine de bazılarını hayal meyal hatırlıyorum. Eee, şöyle bir şeyler söylemişti; … (Devamı yarın)

  

Yarın diyaloğumuzun 9. Bölümde görüşmek üzere…

  

Görüş ve önerilerinizi, sayfamızın altındaki ‘yorum girin’ bölümüne lütfen (!) yazınız.

Yorumlar