HELALLEŞME... (10. Bölüm)

 

Yer: Balıkesir Sındırgı  (10. Bölüm)

--- 

Balıkesir civarında bulunan termal bir tesisin kapalı havuzunda bir araya gelen arkadaşların anlattıklarına hiddetle karşı çıkan iblis, sonunda gerçeği öğrenir ve çok mutlu olur. 

Halil (45-50 yaşlarında) müstehzi bir ifadeyle atılır: -Yoksa anlatılanlara inanmadın mı?

İblis: -Peki sen inandın mı?

Halil: -Şükrü kardeşimizin anlattıklarına inanıp inanmamak ayrı bir konu; anlatılanlar karşısında hiddetlenmek ayrı… Muhalefet partisi liderlerinin toplantıdaki konuşmaları, bu topraklarda yaşayan her insanın duymak istediği, duyunca da mutlu olacağı sözler değil midir?

İblis: -Eee, tabi ki öyledir, öyledir de, yani böyle önemli bir toplantıdan haberimizin olmaması beni üzdü biraz! Belki de bu yüzden biraz gerginim, özür dilerim!

İblis, oturduğu şezlongundan, Şükrü’ye doğru sinsi bir şekilde uzanarak her şeyi açık edecek soruyu sormakta gecikmez.

İblis: -Toplantıda kimler vardı? Yani, “konuşmacılardan kimler vardı?” demek istedim.

Şakir: -Hepsi vardı… Altılı masadakilerin hepsi sahnedeydi… Ha bir de Mithat Sancar vardı. Yani konuşmacı olarak, yedi siyasi parti lideri vardı sahnede.

İblis: -Ne zaman oldu bu toplantı?

Şakir tebessümle: -Dün… Yani, 18 Ocak 2023’te gece yarısında!

İblis, yine hiddetle: -Yalan söylüyorsun! “Bütün liderler sahnedeydi” diyorsun ama Ali Babacan o dönemde İsviçre’deydi, Davos’taydı yani…

Şakir, arkadaşlarına gülümseyerek baktıktan sonra: -Bak arkadaşım, gördüğün gibi, senin her türlü girişimine rağmen biz hiç gerilmiyoruz. Bana “yalancı!” demene bile hoş görüyle bakıyorum, farkında mısın? Çünkü ben kendimden eminim ama nedense senden emin değilim! Toplantıya gelince; toplantıyı sadece ben gördüm. Liderlerin de haberi yok, salondaki binlerce seçmenin de! Çünkü, bahsettiğim toplantıyı rüyamda gördüm…

Arkadaşlar hep birlikte: -Ha ha ha…

İblis, derinden bir oh (!) çektikten sonra: -Anlamalıydım; benim bilgim veya haberim yoksa eğer, bu toplantı da olmamıştır meğer!

  

Yarın 11. Bölümde görüşmek üzere…

 

Görüş ve önerilerinizi, sayfamızın altındaki ‘yorum girin’ bölümüne lütfen (!) yazınız.

Yorumlar