Itrî’nin Segâh Tekbir'i (2. Bölüm)

 

Yer: İzmir Konak Meydanı

 

Cumhur İttifakına gönül veren bazı gençlerin, "alternatif miting" düşüncesi çok ilgi görünce, bir araştırma şirketinin de anket konusu olur. Genç ve yetişkin insanlarla tek soru üzerinden yapılan ankete her defasında iblis de katılır.

Anketör (sorudan önce açıklama yapar): -Cumhur İttifakı'nın 14 Mayıs 2023 Genel Seçimleri öncesinde miting yapmama kararı, ittifak taraftarı bazı gençlerin, "alternatif miting" diyebileceğimiz ilginç fikirlerinin gündeme gelmesine neden oldu. Gençler, ülkemizin farklı bölgelerindeki yatırımların açılış törenlerine katılıp, Itri’nin Segâh Tekbir’ini toplu halde okumak suretiyle büyük bir hissiyat oluşturmayı ve arkasından da liderleriyle birlikte, depremlerde ve sel felaketinde hayatlarını kaybeden vatandaşlarımızın ruhuna Fatiha okuma düşüncesini ortaya koydular ki, bu düşünce toplumun geniş kesimlerinde büyük bir heyecan uyandırdı!

Soru: Cumhur İttifak'ına gönül veren bu gençlerin, "alternatif miting" düşüncesini doğru ve uygulanabilir buluyor musunuz?

Murat (35-40 yaşlarında): -Nasıl yani, miting yapmadan seçim mi olur? Bizimkilerin mitingini göreceksiniz bak… Buradan sesleniyorum; Tarkan’ı yine istiyoruz! Bu arada, kimin sabah Tekbirinden bahsettiniz tam anlayamadım, Itır kim?

Selcan (25-30 yaşlarında): -Ben hem duydum, hem de okudum... https://iblislediyalog.blogspot.com adresini takip ediyorum, oradan okudum ve ilginç geldi bana… Aslında çok güzel olur… Ama… Sanki biraz zor…

Tahir (55-60 yaşlarında): -Gençler güzel düşünmüş… Hayal ediyorum da, çok özel bir durum olur valla! Buradaki gençler Itri’yi bilmez ama olsun, öğrenmiş olurlar…

Nazlı (45-50 yaşlarında): -Benim için fark etmeyecek bundan böyle... İster miting olsun, isten olmasın, oyumun rengi değişti artık! Okumuşsunuzdur siz de, FETÖ’nün itleri bilet almışlar, geliyorlarmış ya, kime güveniyorlar bunlar? Allah’ım sen aklıma mukayyet ol! Ya bunlar niye bizimkileri destekliyor anlamıyorum ya! Bir taraftan Kandildeki köpekler, diğer taraftan FETÖ’nün domuzları! Yok, yok valla yok! Kendimi aptal gibi hissetmek istemiyorum artık!

İstanbul Sultanahmet Meydanı'nda yapılan ankette itirazı dikkate alınmayan iblis, İzmir'de başka bir soruyla araya girer.

İblis: -Özgürlük ve Demokrasi mücadelesinde, farklı kesimlerin beklentileri her zaman örtüşebilir arkadaşlar, yapmayın!

İtirazlar, bağrışmalar…

  

Yakında, diyalogumuzun devamında görüşmek üzere…

                                 

Görüş ve önerilerinizi sayfamızın altındaki ‘yorum girin’ bölümüne veya efraimasafdogan@gmail.com adresine lütfen yazınız!

Yorumlar