Itrî’nin Segâh Tekbir'i (1. Bölüm)

 

Yer: İstanbul Sultanahmet Meydanı

 

Cumhur İttifakına gönül veren bazı gençlerin, "alternatif miting" düşüncesi çok ses getirince, bu dikkat çekici düşünce hakkında, farklı şehirlerde tek soru üzerinden bir anket çalışması yapılır.

Anketör (sorudan önce açıklama yapar): -Cumhur İttifakı'nın 14 Mayıs 2023 Genel Seçimleri öncesinde miting yapmama kararı, ittifak taraftarı bazı gençlerin, "alternatif miting" diyebileceğimiz ilginç fikirlerinin gündeme gelmesine neden oldu. Gençler, ülkemizin farklı bölgelerindeki yatırımların açılış törenlerine katılıp, Itri’nin Segâh Tekbir’ini toplu halde okumak suretiyle büyük bir hissiyat oluşturmayı ve arkasından da liderleriyle birlikte, depremlerde ve sel felaketinde hayatlarını kaybeden vatandaşlarımızın ruhuna Fatiha okuma düşüncesini ortaya koydular ki, bu düşünce toplumun geniş kesimlerinde büyük bir heyecan uyandırdı!

Soru: Cumhur İttifak'ına gönül veren bu gençlerin, "alternatif miting" düşüncesini doğru ve uygulanabilir buluyor musunuz?

Furkan (21 yaşında, üniversite öğrencisi): -Evet duydum, okudum o diyalogu ve gençlerin düşüncesi çok ilginç geldi bana… Uygulanması halinde, böylesi açılış törenlerinin mitinglerden çok daha etkili olacağını düşünüyorum. 

Buse (28 yaşında broker): -Hayır duymadım… Itrî kim? Hem ne o öyle Tekbir falan? İlgilenmiyorum!

Nebahat (55 yaşında emekli memur): -İttifakın miting yapmama kararını duydum ama gençlerin bu alternatif miting düşüncesini duymadım… Bu arada kim dediniz? Itır mıydı neydi, tam anlamadım? Sonra, Tekbir falan… Hem, mitingle ne alakası var Tekbir'in?

Özge (24 yaşında stajyer avukat): -Itrî’nin duyulmamış olmasına şaşırdım doğrusu! Buhûrîzâde Mustafa Bey’in mahlasıdır Itri… Üzüldüm! Çünkü Mozart veya Chopin ismini bilmeyen veya duymayan yoktur ülkemizde… Cumhur İttifakı’nın taraftarı gençlerin düşüncesine katılıyorum ve çok etkili olacağına yürekten inanıyorum…

Konuşmanın seyrini değiştirmek için fırsat kollayan iblis hemen araya girer.

İblis: -Arkadaşlar! Şimdi bu düşünce, dinin siyasete alet edilmesi değil midir?


Yakında, diyalogumuzun devamında görüşmek üzere…

 

                                 

Görüş ve önerilerinizi sayfamızın altındaki ‘yorum girin’ bölümüne veya efraimasafdogan@gmail.com adresine lütfen yazınız


Yorumlar