SAVUNMA SANAYİ (1. Bölüm)

 

Savunma sanayimizin olağanüstü başarıları, toplumun her kesimi tarafından yüksek bir bilinç ve gururla takip edilip bir kenara not edilirken; başta muhalefet parti liderleri olmak üzere, nerelere veya kimlere hizmet ettikleri bilinmeyen bazı gazete ve televizyonların savunma sanayimiz hakkındaki akla ziyan haber ve yorumları ise, toplumun her kesimi tarafından tiksintiyle takip edilerek belleklere not edilir.

Örnek-1  Habertürk Teke tek Programı

Temel Karamollaoğlu küçümser bir tavırla: -İHA’larımızın yerli ve milli oldukları doğru değil! Orada da biz dışarıya muhtacız. İHA'ları yapanlar, onun merceğini kendileri yapmıyor ki, sadece programını biz yapıyoruz.

Fatih Altaylı: -Şimdi reklam arasında bir bilgi geldi; İHA’ların yerlilik oranı...

Temel Karamollaoğlu hiç mahcubiyet belirtisi göstermeden: -Eee, yani orada yüzde 98 yerli yapıyoruz diyor arkadaşlar. Öhö öhö, ee şey... Eee, ben zaten piyasadan temin edilenler ile ilgili demiştim... Öhö öhö! Evet, böyle oldu...

Vatandaşların tepkisi

SP’li Şükrüye (40-45 yaşlarında): -Bu ne ya! Bilmiyorsan sus be adam! Olmadı, maşallah de geçiştir! Allah’ım sen aklıma mukayyet ol yarabbi! Benimki şimdi buna mı oy verecek? Duydun mu Hayri, bak seninki ne diyor?

---

            Örnek-2  Tele1 TV Gün Başlıyor Programı

            Em. Amiral Türker Ertürk: -TCG Anadolu gemisi amfibi hücum gemisi, ama basında görüyorum, “uçak gemisi” diyorlar, doğru değil! Üstelik deniz aşırı ve emperyal işlerimiz de yok bizim, bize uygun düşmez. Zaten bu geminin motorunda sorun var!

Vatandaşların tepkisi

CHP’li Ali (25-30 yaşlarında): -Ne diyor bu ya! Denizcisin sen, amiral olmuşsun ya! Ya sen de bi git TCG Anadolu'yu gör, TSK’ya teslim törenine katıl, sevin biraz, gurur duy! "Bizim mühendislerimiz yapmış bunu" de, "bizim işçilerimiz çalışmış üzerinde, bizim ülkemizin, bizim devletimizin gemisi bu" de... Ne deyim ben başka? Aloo uyan oğlum uyan; el aleme bize satsınlar diye yalvarmadık; biz yaptık bunu biz!

Sevgi (18-20 yaşlarında): -Sakin ol Ali abi, sakin! Bunlar hep böyle yapar bilirsin sende... Gerçi, neden bunu yaparlar anlamadım ya, neyse... Yapılan hizmetleri kötülemek için, sanki hep bir yarış halindeler. Zaten bu yüzden hepsinden tiksiniyorum! Kapat abi televizyonu, bu herifi görmek de istemiyorum, duymak da! Hayır, hayır, hayır, kapat!

---

            Örnek-3  Fox TV Sabah programı:

            Ali Babacan: -İHA, SİHA projeleri 'kutsal, dokunulmaz' hale getirildi. Kusura bakmayın ya, dokunacağız tabi ki! Doğruya doğru, yanlışa yanlış diyeceğiz.

                Vatandaşların tepkisi

            Ekrem (18-20 yaşlarında): -Baba baksana, ne diyor bu ya! Ben İHA-SİHA’ları kutsayan birini görmedim hiç. Ne demek istiyor bu?

DEVA’lı Fetullah (50-55 yaşlarında): -Eee oğlum, Babacan söylemişse vardır bir bildiği... Ben de duymadım ama O’nun kulağı deliktir, duymuştur bazı merkezlerden...

Ekrem: -Benim bildiğim, İHA-SİHA teknolojisinden rahatsız olanların başında terör örgütleri geliyor... Ali Babacan, ne alaka anlamadım! Ali Babacan niye rahatsız olsun ki?

Sessizlik...


Yakında, diyalogumuzun devamında görüşmek üzere…

                           

Görüş ve önerilerinizi sayfamızın altındaki ‘yorum girin’ bölümüne veya efraimasafdogan@gmail.com adresine lütfen yazınız!

Yorumlar