TEK SORU VE MAT!

 

İki eski arkadaş telefonla görüşüp hasret giderirken, yaşça daha büyük olan Ünver (74 yaş) yaklaşan seçimlerin heyecanlı geçeceğini ve çıkacak sonucu iyiden iyiye merak ettiğini söyleyince, konuşmanın seyri de tamamen siyasete evrilir.

Ünver: -Ya arkadaş baksana, her ikisi de vaat ediyor; Kılıçdaroğlu da vaat ediyor, Erdoğan da!

İskender (72 yaş): -İyi de Ünver, hangisi vaadinde duruyor, ona bakmak lazım…

Ünver: -Öyle mi diyorsun?

İskender: -Sen de öyle de Ünver, sen de! Bana karşı kendini gizleyemezsin Ünver! Seni tanıyorum, seni biliyorum ben… Şimdi elini vicdanına koy ve öyle cevap ver! Senin nazarında; verdiği sözleri tutan veya verdiği sözü tutacağına inandığın kişi, ikisinden hangisi?

Sessizlik…

Ünver: -Eee İskender kardeşim şimdi bak, eee…

İblis, İskender’e vereceği cevap konusunda Ünver’e yardımcı olur.

İblis: -“Verdiği sözleri tutup tutmayacağını test edebilmemiz için, Kılıçdaroğ’lunun iktidar olması gerekir” desene şuna!

Yanına sokularak kendisini yönlendiren iblise şaşkınlıkla bakan Ünver, onun söylediği gerekçenin haklı olduğunu düşünerek, duyduklarını İskender’e aynen tekrarlar.

İskender: -Ah Ünver kardeşim ah! Yaşın seksenlere merdiven dayadı ama hala bir çocuk kadar safsın ya!

Ünver: -Niye yahu, niye saf olayım, söylediğim yanlış mı yani? Kılıçdaroğlu hiç iktidar olmadı ki, haksızlık etmeyelim adama?

İskender: -Ünver, seninle satranç oynamışlığımız çok olmuştur ve her defasında sana yenilmişimdir bilirsin. Şimdi de seninle satranç oynadığımızı farz edelim istersen. Ama bu defa ben, seni tek soru hamlesiyle mat edebilirim! Hım, ne dersin?

Ünver: -Ha ha ha! Nasıl yani? Eee, nasıl olacak bu? Neyse, sor bakalım…

İskender: -2019’da yapılan yerel seçimler öncesinde; belediye başkanlıklarını kazanmaları halinde, hiçbir çalışanın işinden olmayacağına namusu ve şerefi üzerine yemin eden Kılıçdaroğlu’nun sözünde durduğunu söyleyebilir misin? Sen İstanbul’da yaşıyorsun, en azından İstanbul için bunu söyleyebilir misin?

Ünver, hiç istemediği bu soruyla karşılaşınca, biraz önce kendisini yönlendiren iblisten yardım ister gibi soluna doğru döner ama iblis çoktan toz olmuştur!

Ünver tebessümle: -Bunu kabul etmiyorum İskender! En yakın zamanda, seninle yüz yüze satranç oynamak istiyorum, var mısın?

İskender: -Başım gözüm üstüne Ünver, neden olmasın...

 -----

Yakında, başka bir diyalogumuzda görüşmek üzere…

                                

 

Görüş ve önerilerinizi sayfamızın altındaki ‘yorum girin’ bölümüne veya efraimasafdogan@gmail.com adresine lütfen yazınız!

Yorumlar